Du er besøker nr

tirsdag 18. januar 2011

2011 - det SPREKE året!

Nytt år - nye mål vi ikke når... Eller noe sånt. Bare at dette året har jeg ingen planer om ikke å nå mine mål. Mitt aller første mål for året er å bli mer sprek. Altså MOSJON er nr 1. Og jeg er allerede sprekere enn jeg var før nyttår, så jeg er godt igang. Tjyvstartet egentlig i november, og dro igang med gåturer. Og da mener jeg ikke sånne skravleturer hvor man lunter avgårde i rolig tempo uten å bli andpusten. Neida, det skal gå fort. Og jeg skal bli svett. Har heldigvis en gåkompis, og med henne blir det straks litt lettere å komme seg avgårde. Er sikkert flere dager man hadde droppet det om man skulle gå aleine, men er man flere er det vanskeligere å la være. Og det er jo bare SÅ deilig. Vi går 8-9 km (tror jeg det er) hver gang, det tar 1 time og 20 minutter, og dette gjør vi altså frivillig flere ganger i uka. Vi har til og med gått i all slags vær, blant annet i 23 minus og SNO.....! Jeg kan love deg at det kjentes i ansiktet, men ellers finnes det jo som sagt ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Og mine klær var ikke mye dårlig, for jeg var så varm at jeg måtte ta av meg vottene etter en stund! Det er ikke engang en liten skrøne, selv om man kanskje skulle tro det.

Har forresten kjøpt meg en allværsjakke som jeg er meeeeget fornøyd med. Det er en utrolig behagelig og en helt fantastisk tur-jakke, i tillegg til at den er GRISELEKKER. Prisen gidder vi ikke snakke om, for jeg blir faktisk flau ved tanken, men satser jo på å ha den noen år da.

Er det rart jeg falt med et brak?


I tillegg går jeg en og annen tur alene, men ikke fullt SÅ langt. Prøver også å trene litt styrke innimellom, og er veldig keen på å kjøpe Zumba DVD, så her er det virkelig andre boller. I ukedagene er det ikke lov med hverken brus eller godis, men av mat kan jeg spise hva som helst. Vet ikke om det har gjort så stort utslag på klærne akkurat, men merker det godt på humøret om ikke annet. Og om jeg ikke nødvendigvis blir så mye tynnere, så skader det jo ikke om man blir litt STRAMMERE. Det er utrolig deilig å komme seg ut og bruke kroppen og dra frisk luft inn i lungene :) Skal til og med kjøpe meg ski til neste vinter, og da blir det muligens skirenn på meg neste mars, og DET er litt av et mål, for det rennet er på over 3 mil...

Ser det allerede for meg...


Så ja, mulig jeg har fått meg en skade i hodet, jeg vet ikke, men synes det er ufattelig deilig å være igang igjen. Jeg liker jo å røre på meg og være litt aktiv, men det er jo så lett å falle inn i dårlige vaner, hvor man bare slenger seg i sofaen etter middag og ikke gjør noe før man legger seg. Spesielt vinterstid her oppe, hvor det er mørkt i månedsvis i strekk, blir man gjerne litt lat og går nesten litt i hi. Men det er kanskje da det er spesielt viktig å gjøre noe fysisk. Og nå når jeg har blitt mamma, og faktisk er et forbilde for noen, og noen ser opp til meg og gjør det jeg gjør (og IKKE hva jeg sier, som vi hele tiden får printet inn i hodet), så er det viktig å være en god rollemodell og en inspirasjon. Så det så!

Oppfordrer alle som trenger det til å komme seg opp av sofaen minst to ganger i uka og kjenne hvor fort dere kommer i form og hvor utrolig godt det er. Og kroppen din sier takk! :)


post signature

2 kommentarer:

  1. Høres bra ut dette. Når du der oppe med 23 minus, snø og mørke klarer å gå turer flere ganger i uka..ja da burde vell jeg som har regn og 10 grader hele året også klare det. Prøver å rocke litt hver dag jeg da, og trå meg en tur på crosswalkeren.

    Når mannen er hjemme skal jeg jammen prøve å komme meg ut i frisk luft.

    God tur

    SvarSlett
  2. Det er utrolig godt med frisk luft, og det trenger ikke være lange turen heller :) Du er jo flink da, som rocker og bruker crosswalkeren, men ingenting er som en tur ut altså :)

    God tur du også! :)

    SvarSlett